Kapitel 5. ♥ ^^

                 ------------------------------------- Felix's perspektiv. -------------------------------------
- Men jag trodde inte att det var så allvarligt att du hade..
- Jag vet.. Men jag var Avensjuk, har du alldrig vart det! Var du alldrig det på nån när du var liten..
- Jo det klar jag har!. Men inte ''spottat'' på den.
- Jaja, men kan vi inte bara glömma det här nu eller? Det är jobbigt att bråka med nån man igentlgen tycker om!
- Jag bryr mig inte om du tycker om mig eller inte. Jag ska reda ut dethär innan jag förlåter dig! 
- Okej, men du kan ju försöka få hit Molly igen då. Eller ska nån annan det eller? Jag vill iallafall inte gå ut till hen..
- Du kommer med mig ut nu! Inga ''Jag vill inte'' KOM NU! ..
- Jag kommer men azzå kan dom anndra inte följa med också. 
- Jo, men då kanske dom kommer at bli inblandade och det vill jag inte!
- Aja, vi kommer snart tillbaka killar. Ses ^^
* Vi går ut och letar efter Molly i mer än 30 minuter, men vi hittar henne inte! Jag vet inte vad vi ska göra och jag ser att Alice är arg för att hon slösar sin tid på att leta efter sin fiende. *
- Ali, va inte så arg, det kommer att årdna sig mellan dig och Molly..
- Jag tror nog inte det, Det kanske är lätt för dig men inte för mig. Vi har vart ovänner i 5 år! Enda sen vi var 10 år.
- Okej okej. Bara håll dig lugn. Jag kan leta på egen hand, du kan gå hem till killarna igen.
- Okej, men ta det försiktigt det kommer mycket bilar och där borta är floden, Det blåser ju ganska mkt..
- Okej, men vi ses hemma sen, när jag har hittat Molly.
- Aa, hejdå. ^^
* Jag går ner mot floden.. Det börjar blåsa upp till storm, nästa alla förutom jag sprang in. Jag var så pesviken att jag inte hittat henne än. Sen så ser jag nåt nere i floden som ropar på hjälp! /: MOLLY! Skriker jag. Men jag får inget svar. Jag undra vad jag skulle göra men sen kom jag på saken. Finns bara en sak att göra hoppa! Jag hoppa.. Jag blev blöt och kall. Jag hade nästan inga krafter kvar. Vattnet kom som ett hav mot mig hela tiden. Snart trodde jag att det var över med mig. Men sen ser jag att någon kommer simmande bakom mig. Någon som liknade molly, hon var på priken lik! *
- MOLLY?!
               ------------------------------------- Molly's perspektiv. -------------------------------------
- Ja, vem är det? * Hör jag rösten säga svagt *
- Felix.
- Men vad gör du ute i den här stormen. Du kunde ha dött! /:
- Jag vet, men det kunde du också. Jag ville inte förlora dig. Du vet att du var den rätta för mig.
- Åhh. Felix, hur ska jag nånsin kunna tacka dig?
- Det behöver du inte. Kom nu går vi hem till mig.
- Tillbaka till dina vänner och ALICE!
- Ja, snälla!
- För din skull, annars skulle jag alldrig ^^
- Åhh! Tack! ♥
* Vi går hem och när jag kommer hem ser jag att Alice sitter och gråter. Jag säger tyst för mig själv. Nu är vi äntligen hemma. Alice kommer direkt till dörren och kramar mig, hon berättar att hon trott att det hade hänt något för att jag hade vart borta mer en 1 timme och letat efter Molly. Och jag berätta då allt som hade hänt. Hon blev röd och såg ledset på molly. Jag trodde hon först var arg på henne men nu visar det sig att hon antagligen inte var bara arg, utan ledsen och saknade henne lite också. Jag blev tårögd, men började inte att gråta, jag är en sån person som nästan alldrig gråter rakt ut utan annledsning. Det här var en anledning till att gråta men jag ville inte visa det inför alla. *
- Du Alice.
- Ja, vad är det Molly?
- Du får lova att svara ja då :)
- Okej.
- Kan vi bli vänner igen, jag känner mig ensam utan dig. Jag lovar. Kom tillbaka till mig, Snälla.
- Jag har ju inget annat val, Eftersom att jag sa att jag skulle lova att säga ja..
- Så du säeger JA? c:
- Ja, det är klart!
- TACK! ^^ Äkta vänner nu igen?
- Yes *-* Föralltid.
 
* Nu är detta kapitlet slut * ( Skriver kapitel 6 när jag kan och har tid, Jag lovar ) Mvh ella097 ♥ ^^

Kommentera här: